Budowa domu lub innego obiektu budowlanego wymaga zgromadzenia odpowiedniej dokumentacji i dopełnienia licznych formalności. Wszelkie braki lub nieprawidłowości skutkują opóźnieniami w rozpoczęciu użytkowania obiektu, a niejednokrotnie również surowymi karami finansowymi. Nasza firma zapewni profesjonalne wsparcie podczas kompletowania niezbędnej dokumentacji oraz pomoże zakończyć budowę w sposób zgodny z prawem.

Jak sporządzić zawiadomienie o zakończeniu budowy?

Po zakończeniu budowy należy złożyć stosowne zawiadomienie do nadzoru budowlanego. Oferujemy pomoc w przygotowaniu prawidłowego zawiadomienia o wykonanych pracach. Dokument można złożyć w urzędzie, listownie lub elektronicznie. Przed rozpoczęciem użytkowania obiektu należy uzyskać pozwolenie na użytkowanie lub złożyć zawiadomienie o zakończeniu budowy

Ten drugi dokument składa się w następujących przypadkach:

Informacja o tym, czy obiekt wymaga złożenia zawiadomienia o zakończeniu budowy, znajduje się w decyzji o pozwoleniu na budowę. Jeśli chcesz, zamiast zawiadomienia możesz złożyć wniosek o pozwolenie na użytkowanie (bez podawania powodu decyzji).

Jak sporządzić zawiadomienie o zakończeniu budowy?

Po zakończeniu budowy należy złożyć stosowne zawiadomienie do nadzoru budowlanego. Oferujemy pomoc w przygotowaniu prawidłowego zawiadomienia o wykonanych pracach. Dokument można złożyć w urzędzie, listownie lub elektronicznie. Przed rozpoczęciem użytkowania obiektu należy uzyskać pozwolenie na użytkowanie lub złożyć zawiadomienie o zakończeniu budowy

Pozwolenie na użytkowanie domu – lista dokumentów

Pomożemy skompletować dokumentację, która jest niezbędna do otrzymania pozwolenia na użytkowanie domu. Możemy również zweryfikować poprawność zgromadzonych dokumentów.

Lista niezbędnych dokumentów:

Pomoc w uzyskaniu dokumentacji – dlaczego warto?

Zakończenie budowy wymaga dopełnienia licznych formalności, a za użytkowanie obiektu bez uzyskania stosownych pozwoleń grożą dotkliwe kary finansowe. Należy też pamiętać, że nadzór budowlany ma 14 dni na zajęcie stanowiska i wyrażenie ewentualnego sprzeciwu – zawiadomienie o zakończeniu budowy należy więc złożyć odpowiednio wcześniej. Jeśli projekt wymagał uzgodnienia pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych czy ochrony przeciwpożarowej, o zakończeniu budowy trzeba też powiadomić sanepid i straż pożarną – przed złożeniem pisma do nadzoru budowlanego. 

To wszystko sprawia, że zakończenie budowy wiąże się z koniecznością znajomości licznych przepisów i terminów. Pomożemy w uzyskaniu dokumentacji niezbędnej do zakończenia budowy i rozpoczęcia legalnego użytkowania domu. Z nami nie musisz się martwić o formalności – mamy doświadczenie w kompletowaniu dokumentacji. Obsługujemy województwa wielkopolskie, lubuskie i kujawsko-pomorskie. Miejscowości, w których działamy to m.in. Kórnik, Śrem, Poznań, Września, Środa Wielkopolska, Swarzędz, Kleszczewo, Borówiec, Kostrzyn, Dopiewo, Tarnowo Podgórne, Mosina, Luboń, Rokietnica, Suchy Las, Murowana Goślina, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski i wiele innych. 

Skontaktuj się z nami, by poznać szczegóły oferty i uzyskać wycenę usługi.